Spil Cricket

 cricket design

Spil Criket - Succesfuldt microsite

Idéen om at gøre kulturkløften mindre og cricketspillet større i Danmark

Da Lasse Højstrup Sørensen kom til os med sine tanker om at makredsføre Cricket blandt skoleeleverne i Danmark, var vi straks med på idéen. Med i projektet var desuden Christian Bennike og Palle Klokker Henriksen. 

Lasse stod selv for arbejde med børnene og fik optaget videoerne på forskellige lokationer i København. Jeg har lavet den tekniske udvikling i Flash og sat det op med en mysql database via php. Med micrositet har jeg desuden udviklet et lille CMS system til det meste af indholdet på sitet. Brugervenligt og enkelt.

Det er lidt specielt med Cricketspillet, for dels er det mange steder i verden den største sportsgren og dels er den ikke så aggressiv og derfor mere fællesskabsvenlig end de fleste andre sportsgrene. Man må derfor sige at der er god idé i at slå et slag for Cricket i Danmark.

Når det lige er folkeskoleeleverne det er målrettet mod, handler det også om at der her er rig mulighed for at skabe samarbejde og kulturforståelse. Når f.eks. Hassan fra Pakistan, kommer med Cricket i baggagen, var det så ikke en idé at få sin danske kammerat med på nogle af de tilhørende lege?  

Vores fælles idé med sitet var at gøre det enkelt, lækkert og målrettet børnene på de aktuelle klassetrin. Vores løsning var at køre en slags grafitti/klistermærke stil, med de to hovedpersoner fra filmene, i fokus. 

Ud over sitet, udviklede vi desuden kampagnematerialer bestående af postkort med simple cricketøvelser og lege på bagsiden, hvilket var mit påfund. 

Hele kampagnen var en stor succes, og vandt desuden en internatioal pris for bedste markedsføringsprogram i Europa.

Besøg spilcricket.dk

 

 

Det vi gør godt i dag, kan vi altid gøre endnu bedre i morgen

 

Om Thuendesign

Karsten Thuen. Konceptudvikler og programmør. Forsøger at arbejde på samme måde som en dygtig snedker der både udtænker, tegner og bygger de lækre møbler. 

 

 

Udvalgte projekter

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5