Gang i haven


uc15 poster small

Eksplosiv vækst til eftertanke

Med haven som tema til stor kristen sommercamping for unge

Ung Camp på Mørkholt camping er en fast årlig begivenhed. Her samles flere hundrede unge til en uge med afslapning, sommerferie, sang, fælleskab, seminarer og undervisning i den kristne tro. 

I 2015 er temaet "Gang i haven", med fokus på de af Jesu lignelser der har planter som en del af fortællingen. 

Gennegang af illustrationen

De 3 lignelser

Hele illustrationen tænker jeg som én stor eksplosion af vækst og liv. Og det hele tager udgangspunkt i korset, som er lidt skjult i baggrunden i midten. Altså fra Guds nåde og skaberkraft. Med prikkerne som det sekundære element, kan eksplosionen måske også tolkes som et herligt festfyrværkeri.

uc15 jesus v2


uc15 eskaering

Der indgår 3 af Jesu plante-lignelser i illustrationen. Lignelsen om at Jesus er det sande vintræ og vi er grenene, som vi finder i Johannes evangeliet kapitel 15, har vi i øverste venstre hjørne. De grene som ikke bærer frugt, beskæres.

Jeg ved godt at der i lignelsen er tale om et vintræ, og at jeg har tegnet et oliventræ. Men det var nok mest fordi jeg syntes det passede godt ind. Mere dybde er der ikke i det.


uc15 podning v2

Oliventræet møder vi dog flere steder i Bibelen, bl.a. i Romerbrevet kapitel 11, hvor vi, som ikke er jøder, sammenlignes med et folk der bliver podet ind på det gode træ. Da vi i Danmark oftest anvender podning på frugttræer, er det det jeg har illustreret, for at sætte billedet ind i en mere nærværende kontekst.

uc15 korn

I nederste højre hjørne finder vi en anden af Jesu kendte lignelser. Nemlig den om landmanden der spreder en masse frø. Markusevangeliet kapitel 4:

"Og da han såede, faldt noget på vejen, og fuglene kom og åd det op. Noget faldt på klippegrund, hvor der ikke var ret meget jord, og det kom straks op, fordi der kun var et tyndt lag jord; og da solen kom højt på himlen, blev det svedet, og det visnede, fordi det ikke havde rod. Noget faldt mellem tidsler, og tidslerne voksede op og kvalte det, så det ikke gav udbytte. v8 Men noget faldt i god jord og gav udbytte; det voksede op og groede, og noget bar tredive og noget tres og noget hundrede fold."

Udover de små historier, har jeg bare forsøgt at fylde illustrationen med lækre farver, små detaljer og en frisk stil.

uc15 fugl


uc15 mariehone

 uc15 bi

Øvrige materialer

Branding af arangementet

Illustrationen er PR materialtets unikke og primære udtryk. Men jeg har samtidig arbejdet med stil, farver og et visuelt element, prikkerne, som kan gå igen hen over alt hvad der fremstilles til arrangementet. Heriblandt flyers storskærmsgrafik og Facebook cover.

 uc15 flyer forside  uc15 flyer bagside

 

Det vi gør godt i dag, kan vi altid gøre endnu bedre i morgen

 

Om Thuendesign

Karsten Thuen. Konceptudvikler og programmør. Forsøger at arbejde på samme måde som en dygtig snedker der både udtænker, tegner og bygger de lækre møbler. 

 

 

Udvalgte projekter

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5