Konnekt 11 - PR

konnekt plakat design 1 konnekt plakat design 2

Plakater på en ny måde

Jeg ville gerne afprøve mediet og designede derfor 2 plakater som skulle hænges op sammen

Konnekt er en anderledes kristen konference for unge, med både koncerter, seminarer, foredrag og en lille smule festivalstemning. Årets tema var "Crossing the line" og handlede om at turde at være åben omkring sin tro og komme af med tabuerne.

Som udgangspunkt ville jeg gerne skabe noget som, udover at reklamere for Konnekt, var lyst og rart at se på. Noget folk havde lyst til at have hængende. Samtidig syntes jeg nemt plakater bliver overset, og derfor ville jeg gerne prøve noget nyt.

Min idé var at lave to plakater som skulle hænges op sammen. Der medfulgte en illustrativ guide, så det blev gjort rigtigt.

Tanken var så at illustratione skulle stille de simple spørgsmål: Er stangspringeren på vej over på den anden side og lykkedes det for ham? Kan han klare det alene?

Ikke et voldsomt avanceret budskab, men jeg tænkte det var nyt og konceptfuldt på en måde der måske ikke er set før. 

 

Interaktive postkort

Hvordan kan postkort gøres mere interessante? En alternativ idé bliver til virkelighed

konnekt postkort design

Postkortet var lidt en anden sag. Normalt laver man klar sammenhæng mellem alle materialer. Men eftersom brandet Konnekt allerede var godt udbredt blandt målgruppen, ville jeg gerne have mere ud af materialerne. Jeg ville fortælle en historie som underbyggede temaet.

Det var meget eksperimenterende og her bagefter er jeg lidt i tvivl om hvor mange der forstod budskabet. Omvendt har jeg fået meget positiv feedback, bare på det at det var lækkert at se på og nyskabende. 

Tanken var at lave et postkort, som på en eller anden måde fordrede modtageren til at interagere med det. Og måden man intergerede med det på, var at det skulle fioldes. 

konnekt postkort bagside design

Crossing the line - Logoet

Et logo gennemarbejdet logo med flere symboler

Logo skitse - Crossing the line

Med temalogoet ville jeg gerne skabe noget som kunne stå alene, og kommunikere det centrale at temaet ud. Men det måtte heller ikke blive for avanceret. 

Jeg lavede rigtig mange skitser og jeg havde en grundløggende idé om at logoet skulle bestå af en tekst hvor bogstaverne flød sammen. 

Det endelige logo blev fyldt med små symboler, nogle jeg endda ikke helt havde forudsagt. Først og fremmest er der den krydsende linie imellem de to ord som underbygger temaet. Det lidt sjove her, er at når man i interaktionen med postkortet, vender det, opstår der et tydeligt kristent kors i logoet. 

Derudover har jeg mødt flere der ser en fisk i logoet, som også er et centralt kristent symbol. Det er lidt sjovt, da det ikke var med i mine tanker, da jeg lavede det. 

Logo design - Crossing the line

 

Simpel, men populær animation

Det skulle egentlig ikke være så vildt. Men det var noget mange snakkede om bagefter

En lille ekstra ting, i min produktion, dette år, var en animation som blev anvendt som baggrund på storskærmen bag den store scene. 

Animationen var virkelig simpel og jeg havde ikke brugt vildt meget tid på den. Det var bare nogle skyer fra plakaten i bevægelse og med to stære der fløj rundt.

Men resultatet var at rigtig mange stadig husker den og ser den som en god oplevelse ud over det sædvanlige. Jeg er lidt overrasket over hvor meget opmærskomhed animationen har fået. Men det er kun positivt.

Du kan se den simple animation her:

 

Det vi gør godt i dag, kan vi altid gøre endnu bedre i morgen

 

Om Thuendesign

Karsten Thuen. Konceptudvikler og programmør. Forsøger at arbejde på samme måde som en dygtig snedker der både udtænker, tegner og bygger de lækre møbler. 

 

 

Udvalgte projekter

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5